Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
سید محمد بلورچیان


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




بهداشت » اساتید طب نوین » تعداد بازدید: ٣١١٢٣٤
سید محمد بلورچیان
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271

سید محمد بلورچیان (زاده ۱۳۱۲ تبریز) وی متخصص داروسازی و شیمی (شیمی سیلیکون) و دارای دکترای داروسازی از دانشگاه تبریز و عضو پیوسته فرهنگستان علوم است. وی و از برگزیدگان دوره نخست چهره‌های ماندگار (سال ۱۳۸۰) در رشته پزشکی است. وی بیش از ۱۶۰ مقاله پژوهشی در مجلات بین المللی(ISI)، را به ثبت رسانده‌است. و بنیانگذار پژوهشکده شیمی و مهندسی شیمی ایران می‌باشد.

خلاصه : دکتر سید محمد بلورچیان درسال 1312 در تبریز به دنیا آمد. وی پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در زادگاه خود، به تهران آمدو در سال 1338 پس از اخذ دکتری دارو سازی از دانشگاه تهران برای تحصیل در دانشگاه بورد وی فرانسه عزیمت کرد و پس از بازگشت در سال 1351، عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز شد. وی رئیس مرکز پژوهش های شیمی و مهندسی شیمی ایران و عضو بسیاری مجامع علمی است. دکتر بلورچیان در سال 1380درنخستین همایش چهرهای ماندگار برگزیده و معرفی شد.

گروه : علوم پایه

رشته : شیمی

گرایش : شیمی آلی

اوضاع اجتماعی و شرایط زندگی : سید محمد بلورچیان در سال 1312ه.ش در تبریز به دنیاآمد. و سالهای کودکی و جوانی خود را در همان شهر به تحصیل گذراند.

تحصیلات رسمی و حرفه ای : سید محمد بلورچیان پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در زادگاه خود تبریز، به تهران آمد و پس از ورود به دانشگاه تهران، در سال 1338 دکتری داروسازی خود را دریافت کرد. وی سپس به فرانسه رفت و دکتری دولتی خود را با رتبه ممتاز از دانشگاه بورد و در سال 1351دریافت کرد.

خاطرات و وقایع تحصیل : از وقایع مهم روزگار تحصیل سید محمد بلورچیان عزیمت وی به فرانسه و تحصیل در مقطع دکتری دولتی دارو سازی دانشگاه بوردو بوده است.

فعالیتهای ضمن تحصیل : سید محمد بلورچیان درحین تحصیل، به مطالعه و تحقیق در زمینه تخصصی خود(شیمی) می پرداخت.

وقایع میانسالی : سید محمد بلورچیان پس از اخذ مدرک دکتری دولتی داروسازی از دانشگاه بوردوی فرانسه در سال 1351 به ایران بازگشت و عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز شد. مدتی نیز عضو هیات ممیزه دانشگاه، رئیس مرکز پژوهشهای شیمی و مهندسی شیمی ایران شد. و در بسیاری از مجامع کمیته ها و شورای های علمی _ فنی و سیاستگذاری کشور شرکت می کرد. وی درسال 1380 به عنوان چهره ماندگار در عرصه شیمی برگزیده شد.

مشاغل و سمتهای مورد تصدی : سید محمد بلورچیان از سال 1351ه.ش بازگشت از فرانسه و فراغت از تحصیل، عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز شد. وی همچنین عضو هئیت ممیزه دانشگاه، رئیس مرکز پژوهشهای شیمی و مهندسی شیمی ایران، عضو انجمن شیمی و مهندسی شیمی ایران، عضو انجمن شیمی کشورهای آمریکا و فرانسه، عضو بسیاری از مجامع، کمیته ها و شوراهای علمی_ فنی و سیاستگذاری کشور و عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران بوده است.

فعالیتهای آموزشی : سید محمد بلورچیان پس از فراغت از تحصیل و بازگشت از فرانسه در سال 1351، عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز شد . و به تدریس در گروههای شیمی و مهندسی شیمی پرداخت.

نو آوري ها : سید محمد بلورچیان پنج روش جدید و ثبت شده را در کتب مرجع ابداع کرد و نیز نوآوریهای در زمینه روشهای تجزیه شیمیایی ابداع کرده است.

سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : تحقیق، مطالعه و تالیف آثاری درزمینه شیمی به ویژه شیمی آلی از امور مورد علاقه دکتر سید محمد بلورچیان بوده است.

آرا و گرایشهای خاص : سید محمد بلورچیان در زمینه شیمی به شیمی آلی علاقه خاص و تحقیقاتی تخصصی دارد.

آثار : ترجمه سری کتابهای شیمی آلی

ویژگی اثر : دکتر سید محمد بلورچیان مجموعه سه جلدی کتابهای شیمی آلی را در سه مبحث شیمی عمومی، عوامل ساده و عوامل پیچیده ترجمه کرده است .



توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

سید محمد بلورچیان

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,